keskiviikko 13. huhtikuuta 2011

Päivä 1 – Esittele itsesi

- Täytän kesäkuussa 22
- Olen kotoisin Itä-Suomesta
- Olen asunut pian kolme vuotta ulkomailla, olen ollut koko ajan au pair-töissä
- Minulla on ollut neljä eri au pair perhettä, jokainen niistä vähintään puoli vuotta. Olen ollut töissä Saksassa ja Norjassa
- Poikaystäväni on norjalainen, siksi olen hakenut myös Norjaan kouluun ja toivon, että tärppää ja kaikki muutkin asiat järjestyvät
- Asun tällä hetkellä Oslossa ja poikaystäväni n. 200 km etelään päin
- Minulla on huono tapa vertailla kulttureja keskenään ja miettiä Suomen hyviä puolia
- Olen laiska pänttäämään kielioppeja, mutta tykkään oppia kieltä lukemalla kirjoja tai sanomalehtiä tai ihan vain kuuntelemalla toisia ja puhumalla
- Haluaisin joskus kirjoittaa oman kirjan esim. näistä au pair-vuosista tai muuten vain jonkinlaisen elämän pohdintakirjan
- Minulla on kotona Suomessa oma hevonen (tai ylläpitoon saatu n. 7 vuotta sitten)




- Sanoin joskus ehkä toisella luokalla kaverilleni, että tästä lähin alan käyttämään vain ja ainoastaan muodikkaita vaatteita. Eipä pitänyt paikkaansa, mutta sen jälkeen alkoi kiinnostus erilaisia tyylejä kohtaan
- Minulla on aina kaikenlaisia projekteja meneillään, joita en useinkaan saa päätökseen. Alkuinnostus on kyllä suuri
- Mielestäni autolla ajaminen on hengellä leikkimistä, mutta kävin kyllä autokoulun. En haluaisi omistaa autoa koskaan, toivoisin voivani kulkea aina julkisilla, se on paljon jännempää ja ympäristöystävällisempää, sekä halvempaa
- Olen erittäin tarkka vedenkäytöstä. Pyrin välttämään veden turhaa valutusta niin paljon kuin mahdollista, niin suihkussa, tiskatessa kuin hampaita harjatessakin.
- Yritän parhaillaan opetella juomaan kahvin mustana, en oikein tiedä miksi. Ehkä siksi, että Norjassa useimmat juovat kahvinsa mustana, enkä aina kehtaa olla pyytämässä maitoa.
- Vihaan lattioiden pesua, se on niin työlästä
-Vihaan myös sunnuntaipäiviä - ne on turhia, liikaa aikaa käytettäväksi
- Haaveilen omistavani joku päivä sen kuuluisan "toimivan vaatekaapin"...
- Tällä hetkellä kaikki vaatteeni mahtuu yhteen matkalaukkuun ja reppuun. Loput vaatteista on Suomessa ja osa Ruotsiin muuttaneen entisen au pair-perheeni luona




- Rakastan ketsuppia, voisin käyttää sitä melkein mihin tahansa ruokaan
- Nautin ruokakaupoissa käymisestä. Tykkään vertailla eri tuotteita ja hintoja, etenkin eri kauppojen välillä. Olen valmis kävelemään vaikka muutaman kilometrin toiseen kauppaan, jos tiedän saavani sieltä jonkin tuotteen edes pikkiriikkisen halvemmalla
- Olen tosi huono matematiikassa enkä useinkaan osaa ajatella loogisesti. Joskus välähtää, useimmiten ei ja tarvitsen jonkun selittämään asiat perinpohjaisesti
- En juuri katso televisiota. Ainut mitä katson on Big Bang Theory ja satunnaisesti Dr.Phil
-Tykkään hyvin harvoista elokuvista. Jos elokuva vaikuttaa alussa pitkäveteiseltä, lopetan sen katsomisen
- Minulla on myös aika huono keskittymiskyky, jos joudun katsomaan tai lukemaan jotain pitkäveteistä juttua
- En voi ostaa herkkuja varastoon tai isoja suklaalevyjä/sipsipusseja, koska pystyisin syömään kaiken siltä istumalta ilman pahaa oloa
- Himoitsen kuivattuja hedelmiä enemmän kuin karkkia
- En ehkä enää voisi elää ilman sähköhammasharjaa
- Pyrin aina ostamaan alehintaisia vaatteita/asusteita, en taida edes muistaa milloin olen viimeksi ostanut normaalihintaisen tuotteen
- Mietin païvittäin, että miksi olemme keskellä avaruutta jonkin planeetan päällä ja elämme tätä elämää
- Pelkään veroilmoituksen täyttöä tai muita veroasioita. En oikein ymmärrä niistä mitään
- Veropapaereitakin enemmän pelkään karhuja. Tämä liittyy lapsuuden traumoihin: karhu tappoi joitain maatilamme sonneja, lisäksi muutama vuosi sitten karhu oli kesällä hevostemme laitumella ---> äiti ja isäpuoli joutuivat pelastamaan hevoset talliin, sillä itse olin pyörtyä ja sain pahemman luokan paniikkikohtauksen, kun näin sen karhun (saa nauraa)
- Olen hieman kontrollifriikki ja yritän päästä siitä edes vähän eroon
- Taru Sormusten Herrasta on ainut elokuva, jota voin katsoa loputtoman paljon
- Neljä unelmaani on tullut toteen: oma hevonen, ulkomailla asuminen, The Killersin näkeminen livenä, sekä myös mäkihyppykisojen näkeminen livenä :D




Tässä nyt muutama juttu.. Saatan lisätä vielä muita kohtia, jos tulee jotain tärkeää mieleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kerro vain:)